Jeżeli zastanawiasz się czy Twoja firma potrzebuje strony internetowej, pozwól, że zwrócimy Twoją uwagę na kilka kwestii, a jesteśmy przekonani, że tak jak my z całym przekonaniem odpowiesz – TAK!
Po co mi strona internetowa?
Nie wiem, ile razy słyszeliśmy już pytanie: „Czy moja firma potrzebuje strony internetowej?”. Często słyszymy: „Moja firma ma swój profil na Facebooku, więc po co mi strona?!”.
Zdarza nam się wówczas odpowiedzieć pytaniem na pytanie – Czy Twoją firmę stać na to, aby nie posiadać własnej strony internetowej?
Dlaczego Twoja firma powinna mieć stronę internetową
Na początek chcemy podkreślić pewien fakt, aby być dobrze rozumianym. Nie negujemy znaczenia Facebooka i w ogóle mediów społecznościowych w działaniach marketingowych. Wprost przeciwnie! Uważamy, że ich rola jest w tym obszarze jest niezbędna i nieoceniona.
To właśnie dzięki mediom społecznościowym i prowadzonych w nich działaniom marketingowym możemy docierać ze swoimi kampaniami do tak szerokiego i precyzyjnie określonego grona potencjalnych klientów oraz osiągać założone konwersje.
Przecież to właśnie dzięki mediom społecznościowym możemy kierować ruch naszych klientów na… no właśnie, na co? Dokąd? Czy czegoś tu nie brakuje?…
Brakuje miejsca, w którym w sposób przemyślany, ustrukturyzowany, zorganizowany, spójny, wyczerpujący przedstawisz swoją firmę, swój zespół i swoją ofertę.
Czy jest coś lepszego do tego niż strona internetowa Twojej firmy lub strona docelowa (landing page)? Niczym nieograniczona przestrzeń w Internecie, którą możesz kształtować według własnego uznania.
Własna przestrzeń w Internecie
Dlaczego podkreślamy walor własności w kontekście posiadania strony internetowej?
Pomyślmy – czy „mój” profil firmy na Facebooku jest naprawdę i do końca mój?! Na jak wiele kwestii mam wpływ na tej platformie? Czy mogę zmienić kolorystykę? Fonty? Układ strony? I najgorsze, czy ktoś oprócz mnie może zdecydować o usunięciu lub zablokowaniu mojego profilu?
Kiedy zastanowić się nad odpowiedziami na te pytania nietrudno dojść do wniosku, że mamy bardzo ograniczony wpływ na „nasz” profil.
Dlatego uważamy, że posiadanie strony internetowej jest jedynym sposobem na stworzenie własnej przestrzeni marki w sieci.
To właśnie tutaj m.in. poprzez prowadzone kampanie marketingowe powinieneś zapraszać swoich klientów. Do przestrzeni, nad którą panujesz w całości, którą to Ty kształtujesz i za którą odpowiadasz. Przestrzeni, która jest wizytówką Twojej marki! Miejscem, w którym budujesz zaufanie do Twojej firmy.
Takie miejsce trzeba posiadać. I nie tylko posiadać. Należy o nie również odpowiednio dbać. Takie miejsce zasługuje – nie! – wymaga odpowiedniej troski!
Bez posiadania własnej domeny trudno sprzedawać, trudno dbać o relacje z klientami, trudno budować zaufanie do marki… Bez własnej strony trudno realizować wiele istotnych kwestii, kiedy prowadzi się firmę.
Oczywistych korzyści płynących z konieczności posiadania własnej strony internetowej jest dużo więcej. Nie sposób ich wszystkich przytoczyć.
Pozwól jednak, że na zakończenie wymienimy kilka najważniejszych argumentów przemawiających nie tylko w naszej ocenie za posiadaniem strony internetowej.
Najważniejsze zalety posiadania strony internetowej
- Najlepsza i najtańsza forma reklamy – nieograniczone miejsce (inaczej niż na ulotkach, plakatach, gazetach itp.), dostępna 24/7/365 (inaczej niż reklama w radiu czy telewizji), globalny zasięg (ograniczony jedynie dostępem do Internetu), możliwość automatycznego tłumaczenia na inne języki,
- Umożliwia prezentację działalności firmy,
- Umożliwia prezentację zespołu firmy,
- Buduje zaufanie marki,
- Potwierdza wiarygodność marki (klient przed zakupem nierzadko weryfikuje status firmy w Internecie),
- Ułatwia kontakt,
- Ułatwia znalezienie Twojej firmy,
- Zachęca do działania,
- Oszczędza Twój czas (odpowiedzi na pytania klient może znaleźć na Twojej stronie internetowej),
- Pozwala analizować zachowania klientów,
- Twoi konkurenci już mają stronę internetową.
A więc,
Czy Twoją firmę stać na to, aby nie posiadać własnej strony internetowej?
Pomyśl o tych danych!
W 2022 r. dostęp do Internetu posiadało 93,3% gospodarstw domowych
i było to o 0,9 p. proc. więcej niż w roku poprzednim.
GUS, Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2022 r.
W 2022 r. odsetek osób w wieku 16–74 lata zamawiających
przez Internet towary lub usługi do użytku prywatnego
w ciągu ostatnich 12 miesięcy wyniósł
64,6%, tj. o 3,4 p. proc. więcej
niż w roku poprzednim.